sobota, 12 stycznia 2013

Dlaczego warto pić wodę mineralną?

Darmowy hosting zdjęć i obrazków
Zapewne każdy z Was wie, że dorosły człowiek powinien w ciągu dnia wypijać około 1,5 litra wody mineralnej. Z wiedzą dotyczącą wyboru odpowiedniej dla nas wody mineralnej jest już trochę gorzej, dlatego należy pamiętać, że właściwości wody są zależne od stopnia jej mineralizacji:
  •  Niskozmineralizowane – do 500mg substancji mineralnych w litrze – polecane do powszechnego spożycia, do przygotowywania posiłków dla niemowląt, dla osób ze schorzeiami ograniczającymi spożycie soli.
  • Średniozmineralizowane – od 500 do 1500 substancji mineralnych w litrze – do codziennego spożywania przez zdrowe dorosłe osoby.
  • Wysokozmineralizowane -  ponad 1500 substancji mineralnych w litrze – polecane osobom ciężko pracującym, przy dużym wysiłku fizycznym. Nie są polecane dla dzieci, osób cierpiących na nadciśnienie i choroby nerek.
Zalety picia wody mineralnej:
- oczyszcza organizm w sposób naturalny
- pomaga zgubić zbędne kilogramy i pozbyć się cellulitu (toksyny z naszego organizmu są wypłukiwane i nie zalegają w nim, dzięki czemu nie tworzy się tzw. pomarańczowa skórka)
- nasza skóra staje się nawilżona, dzięki czemu wygląda pięknie i zdrowo (na odwodnionej skórze szybciej powstają zmarszczki, krostki, przebarwienia, itd.)
- prawidłowa praca nerek (objawy chorób związanych z nerkami są bardzo bolesne)
- działa pozytywnie przy dolegliwościach typu: zaparcia, rozstroje żołądka, itp.


Częste picie kawy, alkoholu, słodkiej herbaty lub słodzonych napojów gazowanych, wypłukuje z nas wodę. Dlatego powinniśmy pamiętać, aby uzupełniać poziom wody.

Niezwykle istotne jest również, aby nie wypijać dużej ilości wody naraz, ponieważ obciąża to nasz układ krwionośny. Najlepszym rozwiązaniem jest picie wody w małych porcjach (rozłożone na cały dzień) pół godziny po jedzeniu.

Kiedyś nie przywiązywałam większej wagi do picia wody mineralnej, jednak w ostatnich miesiącach uległo to zmianie. Staram się wypijać odpowiednią ilość płynów i mieć zawsze w torebce małą wodę mineralną. W szczególności polecam Cisowiankę 0,33 l- dzięki małej buteleczce nie staje się dużym ciężarem. Dodatkowo kupując tę wodę pomagasz Polskiej Akcji Humanitarnej budować studnie w Afryce. 

Darmowy hosting zdjęć i obrazków
Pijmy dużo wody! Na zdrowie :)

12 komentarzy:

  1. Jakoś nie lubię pić wody.. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś piłam więcej wody, teraz powoli wracam do picia wody,jednak czasem nie mam czasu i nadrabiam często prawie że naraz, postaram się to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Eh, wiem, że zdrowo i pić się powinno wodę, ale tez jakoś nie lubię - no już gazowana z cytrynka ujdzie, ale tak samą, zwykłą to nie bardzo.. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kiedyś nie lubiłam pić wody, ale teraz będąc na studiach zaczęłam i bardzo lubię :)
    Zapraszam do siebie kilka nowości, dzisiaj pytania + odpowiedzi :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. ja o to nie dbam, aczkolwiek wiem, że powinnam przywiązywać do tego większą wagę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w większości piję wodę mineralną. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nie lubię pić zwykłej wody:D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja piję dużo wody ;)

    OdpowiedzUsuń